Türk Telekom Dijitalde Hayat Kolay projesinin mentorluk süreci tamamlandı
Türk Telekom’un üreterek ekonomiye değer katan kadınları desteklediği ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesinin mentorluk süreci tamamlandı. 81 ilde 10 bin kadına eğitim vermeyi hedefleyen ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesinin mentorluk desteği aşamasını tamamlayanlardan 10 kadın girişimci Türk Telekom’dan iş geliştirme hibesi almaya hak kazanacak.
Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük eden Türk Telekom, herkes için erişilebilir iletişim ilkesiyle sosyal sorumluluk projelerine devam ediyor. Türk Telekom’un kadının toplumdaki yerini güçlendirmeyi ve üretim ekonomisine aktif katılımını sağlamayı hedeflediği “Dijitalde Hayat Kolay” projesinin ikinci aşaması olan mentorluk süreci tamamlandı. Projelerden başarılı olanlar Türk Telekom’dan iş geliştirme hibesi almaya hak kazanacak.
Türk Telekom Kurumsal Bağlantı Yöneticisi Arif Sancaktaroğlu, “Kadın istihdamına ve üretime katılımına verdiğimiz değerle birbirinden pahalı projeler geliştiriyoruz. Baştan beri elde ettiğimiz sonuçları değerlendirerek ve toplumumuzun ihtiyaçlarını dikkate alarak yenilediğimiz projemiz sayesinde her geçen gün daha fazla kadının hayatına dokunduk. Kadınların imalat ekonomisine daha aktif katılımını sağlamayı hedeflediğimiz proje ile bugüne kadar 10 bin kadının dijital yetkinliklerinin gelişimine sağladığımız katkıdan dolayı mutluluk duyuyoruz. Yeni dönemde de proje kapsamını genişleterek girişimci kadınları desteklemeye devam edeceğiz.”
Türk Telekom’un Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle yürüttüğü ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesi ile dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimleri veriliyor. ) ve Habitat Derneği.
Türk Telekom, proje kapsamında sunulan dijital pazarlama eğitimi ve tasarım odaklı düşünme atölyesine katılan girişimci kadınlar arasından seçilen 20 katılımcıya veya esnafa 2 hafta boyunca iş ve marka geliştirme eğitimlerinden yararlanma fırsatı sundu. 18 yaş ve üzeri veya esnaf muafiyetine sahip olma ön koşullarını sağlayan ve başvuran 20 katılımcı. Alanında uzman eğitmenlerin mentorluk yaptığı programda kadınlara uygulamalı sosyal medya yönetimi, internet reklamcılığı, dijital pazara giriş, medya yönetimi ve finansal süreçler konularında kapsamlı eğitimler verildi. Mentorluk programının içeriği, dijital pazarlama eğitimlerine ve tasarım odaklı düşünme atölyelerine katılan kadınların kendilerini geliştirmeleri gereken alanlara odaklanılarak hazırlandı.
Eğitimlerde öğrendiklerini uygulama fırsatı buldular.
Proje sayesinde kadınlar, farklı sosyal medya platformlarında kendi çalışmaları için reklam kampanyaları hazırlamayı, hedef kitleyi, dijital pazar yerlerini ve orta yüzlerini belirlemeyi öğrendiler. Bu süreçte bayanlar Google Ads reklamcılığı, Canva’da tasarım yapma ve markalarını tanıtmak için çeşitli uygulamalar kullanma deneyimi yaşadılar.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı